JUNIOR '99 HARDENBERG
JUNIOR '99 HARDENBERG
2006-2011 - Junior '99
  junior99@wanadoo.nl
Laatste Nieuws:
Mechanische meetinstall.
JUNIOR '99 HARDENBERG
Dit principe van vloeistofmeting geschied door een zogenaamde PD-Meter die doormiddel van een een overbrenging een mechanisch-telwerk aandrijft.
In de PD-Meter zit een rotor (Pic.2) die door de vloeistof woord aangedreven doordat de bodemklep in de tank geopend wordt en er door de zwaartekracht vloeistof uit de tank stroomt.
Om te zorgen dat eventuele afwijkingen in de geloste hoeveelheden bijgesteld kunnen worden is er tussen de PD-Meter en het mechanisch-telwerk een zogenaamde calibrator aan gebracht (Pic.3) , door deze calibrator in positieve of negatieve te veranderen kan er tot 11% gecorigeerd worden.

Om te voorkomen da men lucht afleverd is het systeem voorzien van een ontluchter , deze is inwendig voozien van een vlotter die als de onluchter gevuld is met vloeistof deze een klep opend die verbonden is met de vlotter.

Als de vlotter doordat het vloeistofniveau daalt naar beneden zakt opend deze een klep aan de bovenzijde van de ontluchter zodat eventuele lucht kan ontsnappen naar de losleiding na het mechanisch-telwerk op deze wijze wordt de lucht wel gelost maar niet geteld.
Mechanische meetinstall.
Pic.2 Rotor PD-Meter
Pic.3 Calibrator
01-06-2008:
Na systeem crash pagina opnieuw opgebouwd.
Hier komt informatie over de verschillende manieren van vloeistof meting in een tankwagen.
Er worden verschillende princiepes uitgelegd zoals , schoepenmeters , en electronsiche meters.