Copyright © 2020 by "Junior '99" · All Rights reserved · E-Mail: info@junior99.nl
JUNIOR '99
Alfons Haar PreciTurbo
Designed Junior '99
Start
Tankwagens
Tankbouwers
Techniek
Wetgeving
Brandstof
Trucks 1:50
Links
Nadat de chauffeur zijn gebruikelijke handelingen zoals aardingskabel aansluiten en nemen van de benodigde veiligheidsmaatregelen heeft genomen kan het lossen worden begonnen door het op starten van de elektronische meeteenheid Nr.7 en het kiezen van het te lossen compartiment en aantal te lossen liters. Het Systeem controleert of de vloeistof-sensors Nr.4 nat of droog zijn, tevens controleert het systeem of het mengsel in het leidingwerk door middel van de SME Nr.3 onder de ingestelde waarde blijft. Zolang de vloeistof-sensor in de collector droog blijft , is het ontluchtingsventiel Nr.2 geopend en kan de aanwezige lucht ontsnappen. Als de vloeistofsensor Nr.1 nat wordt dan sluit ontluchtingsventiel Nr.3 en wordt de ELZ teller geactiveerd en gaat de eindafsluiter Nr.6 open en begint de lossing. Als het compartiment zover leeg raakt dat er een gas-luchtmengsel ontstaat , dan meet luchtbelsensor Nr.3 dit en sluit de eindafsluiter Nr.6. Nu dat er dus geen lossing plaats vindt bekijkt het systeem of de middelste sensor in de collector nat of droog is. Is deze nat en het gas-luchtmengsel is gering dan wordt de lossing voortgezet in de kleine trap totdat er weer een gas-luchtmengsel in de collector aanwezig is en de lossing gestopt wordt ,Is de middelste sensor droog betekend dit voor het systeem dat het compartiment leeg is en worden alle ventielen gesloten. De chauffeur kan nu kiezen om de collector en het leidingwerk geheel leeg te laten lopen of een ander compartiment te kiezen en de lossing voort te zetten. Als de chauffeur kiest om te stoppen dan loopt het systeem gemeten leeg tot het SME niveau nadat de luchtbellensensor SME Nr.3 droog is lost het systeem de laatste liters ongemeten totdat de onderste vloeistofsensor Nr.4 voor een bepaalde tijd droog is dan worden de laatste geijkte liters van dit stuk leidingwerk softwarematig bij de getelde liters opgeteld. Als de onderste vloeistof-sensor Nr.4 een bepaalde tijd droog is worden alle ventielen gesloten en is de lossing be?indigd en kan de chauffeur de afleverbon uitprinten. PreciTURBO is gebaseerd op Alfons Haar spiraal turbine flowmeters , en is de enige goedgekeurde oplossing die een vermengingsvrije productwissel garandeert. Ontworpen voor zwaartekrachtslossing bij tankstations en andere grootverbruikers. Turbinemeter met automatische ontluchting. PreciTURBO bespaart tot 100 kg per meetinstallatie en is compacter dan klassieke systemen.